30. sep. 2011

Man blir hva man spiser, sies det...

Jeg startet derfor dagen i dag med kaffe og et lite stykke sjokolade, i et forsøk på å bli både sterk og søt.
Jeg kan ha ødelagt det hele med å spise to kalde kyllingpølser og en brødskive med hvitost etterpå. Men siden jeg avrundet det hele med sitrontran, går det kanskje greit likevel. ;p

På den seriøse siden, tenker jeg at man nok helt sikkert blir hva man spiser, men også hva man leser, ser på, diskuterer, lytter til, tenker og ikke minst hva man velger å si/gjøre. Hvem du er i dag, har mye å si for hvem du blir i morgen.

I disse stress og mas, lavkarbo, eller ikke lavkarbodager, der jeg synes de fleste rundt meg fokuserer veldig på tidsklemma, og mat og helse, vil jeg bare minne om at livet består av uendelig mye mer enn det. Jeg la vekk badevekta etter fødselen, og har ikke sett den siden. Jeg spiser det som passer meg, og passer heller på aktivitetsnivået. Jeg trener ikke, men går de hyggeligste trilleturer med Kenguruen, og noen ganger også med en venninne og hennes lille sønn. Jeg fokuserer på å ha det godt. Nyte! Jeg nyter de gode øyeblikkene, små og store øyeblikk, de gode samtaler, interessant lesning, og den musikken som får meg til å føle meg vel, og kanskje reflekterer jeg også litt over drømmer, nåtid og fremtid. Jeg tillater meg å fryde meg over noe lite, som for eksempel en enslig sommerblomst som lengt ut på høsten plutselig dukker opp i hagen. Jeg tenner stearinlys, og føler meg som dronningen av interiør, selv om jeg bor i et hjem med furumøbler, og lysestakene er barnamatglass med matpapir rundt. Jeg koser meg med kjæresten min, og med sønnen vår. Jeg liker meg selv. Jeg trives! Kanskje flere burde gjøre som meg?

Ønsker derfor alle en ekstra hyggelig helg. Spiser du veldig feil i helga, er det likevel helt sikkert en god del annet du får gjort riktig. Hva med å fokusere på det? Tenn noen lys om kvelden, gå en tur bare for å se på høstfarver, eller ha en god samtale med noen du liker og som liker deg også. Smil!

God helg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters