17. sep. 2011

Ripskaka jeg glemte å blogge om.

Denne kaka skulle det vært blogget om for en måneds tid siden, men det ble rett og slett glemt. Den er uansett god nok til å nevne nå i ettertid, selv om det sikkert er forsent for andre å lage den i år, siden ripsa er overmoden, omgjort til syltetøy og saft, eller rett og slett spist. OPPSKRIFTEN kan du jo spare på frem til neste bærsesong. :)
Ute av ovnen får den lov til å kjøle seg ned.
Så er det tid for glasur, laget av melis og ripssaft. Jeg valgte å pynte den med et hjerte av rips.
Når glassuren er stiv, er kaken klar for servering. Helst i en romantisk, eller i det minste ekstra hyggelig setting.
Stearinlys og ekstra pent kakefat hører med, når det nå først er en  hjertepyntet kjærlighetskake.
Så trenger man bare en man er glad i å dele med. Men han publiserer jeg ikke bilder av her. Han vil jeg ha helt for meg selv. ;)

5 kommentarer:

  1. Lekker kake, får legge oppskriften din i oppskriftsmappen min. Om det er ok?

    Ha en fin lørdagskveld

    SvarSlett
  2. Det må du gjøre, mormor! Den er til for å deles! :)

    Den er virkelig like god som den ser ut til også. :)

    SvarSlett
  3. Heisann
    du vant en trøstepremie på min blogg:) Nemlig Mine 2 sangkort fra singsang.send meg din adresse på bentenymoen@hotmail.com så sendes premien til deg.Gratulerer.

    SvarSlett
  4. Hurra! Så utrolig gøy at jeg vant. Fantastisk våkne til slike nyheter. :) Jeg har sendt deg en mail nå. Tusen takk! :)

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters