21. apr. 2010

Marthe Valle, nå også X-factor Marthe - Forbered deg på å stemme på denne jenta!

X-factor Marthe høres litt feil ut når man snakker om Marthe Valle. Hun er nemlig så mye mer enn det! Den naturlig pene, nordnorske jenta har et fantastisk talent, og en virkelig nydelig stemme, men av en eller annen grunn har hun fremdeles ikke fått det helt store gjennombruddet. Riktig nok fikk hun spellemannsprisen i 2005, men så har det ikke blitt til det helt store i ettertid. Det har jo i mange tilfeller blitt slik at de som vinner spellemannsprisen forsvinner litt igjen, men det skjer også at de kommer tilbake. Det gjør Marthe nå, og det gjør hun med å vise seg frem på X-factor scenen.

På privaten har Marthe hatt en del å stri med. Etter at hun fikk sin nydelige lille datter, (og som folk flest har hun i ettertid satt det å være mor i fokus) ble ble hennes kjære Marco Elsafadi, kjent fra Robinson, og flere av Norges beste basketklubber, veldig syk. Han fikk plutselig Guillain-Barre syndrom, havnet i rullestol med lammelser, og fikk en lang og tung kamp for å komme opp på bena igjen. Marthe var der som kjæreste og støtte for ham hele veien, og han kom seg etter hvert tilbake på bena igjen. Hun satset ikke så hardt på musikken, og holdt et minimalt antall konserter. Familien kom først!

Nå er hun klar for å igjen kombinere familieliv med musikken, og det er jeg helt sikker på at hun vil klare helt fint. En mer positiv og talentfull jente skal man lete lenge etter. Jeg er sikker på at å delta i X-factor kan gjøre at folk får øynene opp for hvor ekstremt dyktig hun er, for hun har virkelig det som skal til, eller x-factor om man vil si det på den måten. Om hun vinner er en helt annen sak. Folk er nemlig fordomsfulle mot mennesker som har forsøkt seg som artist fra før, og Marthe har jo faktisk gitt ut hele to album, og har en god dose konserterfaring.

Selv har jeg vært fan av Marthe helt siden midten av 90tallet da jeg var så heldig å synge i samme sangkor som henne. (Dirigenten vår var faktisk også Maria Haukaas Storengs eldre bror.) Marthe viste allerede i den tiden at hun hadde potensiale til å bli noe stort, og det har jeg god tro på at hun kommer til å bli også. Folk må bare se henne, noe de ikke helt har gjort enda. Hun er nemlig ikke den som roper høyest, men hun er den som synger klarest. Musikken hennes er i likhet med henne sart og vakker, som den skjøreste blomst.


Jeg gleder meg til å heie på Marthe Valle i X-factor, selv om jeg til vanlig ikke ser på det programmet, og jeg tror hun kommer til å nå veldig langt. Talentet er der, personligheten er der, så da må vi bare håpe at publikumsstøtten også er der, for i siste ende er det jo nettopp det som blir den avgjørende faktoren.


Oppdatering: Marthe Valle kom til finalen i X-factor. Da må jeg nesten bare få si:

9 kommentarer:

  1. Hun synger fint og er veldig søt. Hun kommer sikkert langt på konkurangsen. Hun skal få min stemme hviss hun kommer til finalen.

    SvarSlett
  2. Takk for kommentaren. Hun er både søt og flink ja. Flott om du stemmer på henne. Vi vet jo enda ikke hvem alle deltagerene blir, men det er nesten helt sikkert at hun er en av de beste. :)

    SvarSlett
  3. Pen stemme på dama ja! :)

    Jeg har gitt deg en award på bloggen min jeg, sjekk den ut da - så skal du få velge om du vil ta utfordringen eller ikke ;) Jeg er egentlig ikke noe fan av sånne "kjedeting", men denne var litt morsom synes jeg :)

    SvarSlett
  4. Takk for at du sendte en videre til meg, det var jo hyggelig av deg, men jeg har jo ikke engang 7 personer å sende den videre til. Så jeg tror jeg melder pass. Du kan jo gi det til noen endre hvis du vil, eller ikke. Har forsåvidt heller aldri sendt kjedebrev eller lignende videre, men du har rett i at denne jo faktisk var litt hyggelig. :)

    SvarSlett
  5. Hehe, tror jeg har sendt nok rundt jeg, har for så vidt ikke så mange flere å sende til :p Dette dekkskiftet må jeg snart få gjort, det er vel ikke god nok grunn at det snør litt innimellom? Kjører tross alt med piggdekk.. I morgen blir det nok å komme seg på en bensinstasjon tenker jeg. Er så svak i hendene at jeg må hoppe og sparke på denne snurredingsen for å få løs mutterne, og da hender det jo at man sklir og tryner, så jeg tror det er underholdende å se på at jeg skifter dekk selv om det tar noen timer :p

    SvarSlett
  6. Dyktig og talentfull kvinne. Takk for informasjonen som gjør at jeg nå vet mer om henne når jeg får se henne på X-factor. Hun virker dannet og jordnær, og da har hun såvidt jeg ser det, en god mulighet for å vinne hele greia.

    SvarSlett
  7. Hei Hilde!
    Ville bare takke deg så mye for gode ord og støtte,det varmer :-)
    Husker ikke helt hvem du er siden jeg ikke har etternavnet ditt,men bli gjerne venn på facebook!
    Stor klem,Marthe (Valle)

    SvarSlett
  8. Marthe: Så hyggelig at du leste dette. Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på at du kom til å gjøre. Vi er allerede venner på facebook. Jeg skal skrive til deg der så du ser hvilken Hilde det er snakk om. Håper jeg har bidratt til å gi et litt mer helhetlig bilde av deg, så flere allerede har et godt inntrykk av deg når de ser deg på tv. :)

    SvarSlett
  9. Folk er fordomsfulle, skriver du. Men Chand hadde jo også gitt ut flere plater og hadde konserterfaring fra før. Da kan i alle fall ingen klage på at Marte har for mye erfaring.Det må være lov å ha prøvd seg tidligere. Jeg liker stemmen til Marte. Håper hun vinner. Maria Haukaas som du nevner, fikk jo først sin kjendisstatus via Idol, selv om hun ikke vant. Lykke til Marte.

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters