6. juli 2011

Første tann, andre tann... solgt til den lille mannen med biteringen! ;)

I en uke har jeg vært klar over at den første tanna var på vei. Hver natt hsr jeg merket at Kenguruen har plagdes med noe. Et sikkert tegn er at han ofte sover med bitering i stedet for sutten. Hver dag ser jeg sikkelet renner, og at hender, leker og alle andre ting han kommer over skal rett i munnen. Alle tegn på at tanna var på vei har vært tilstede lenge. Et hurtig googlesøk sa det kunne ta en uke. En uke gikk, men ingen tann brøt gjennom tannkjøttet. Trodde jeg....

I dag tidlig var vi på kontroll. (Han er forresten hele 9.5kg og 71cm, storingen) Før vi dro fallt det meg ikke inn å sjekke etter noen tann, som jeg ellers gjør daglig nå for tiden. Da helsesøster spurte, sa jeg at "neida den er ikke kommet igjennom enda, men det er like før." Tenkte ikke over at jeg ikke hadde sjekket.

Da jeg litt senere skulle legge Kenguruen, tok han tak i handa mi etter amming, og BEIT meg! Med en TANN! Jeg ble kjempeoverrasket, og veldig glad. Den har altså kommet i natt, natten etter han fyllte halvåret. Det er lett å huske i ettertid det.
Jordan Tannbørste Barn 0-2år
Jeg prøvde å se i munnen på han, men det ville han aldeles ikke. Han holdt tunga over og vrei seg vekk, så jeg gav bare opp. Jeg skulle tross alt ha han til å sove. Da jeg vekket han igjen senere, prøvde jeg på nytt. Da fikk jeg se. Sjokkert kunne jeg konstatere at det i munnen til Kenguruen ikke bare var en, men to tenner. TO!!! Hurra! :)

Heldigvis har vi tre biteringer, og en tannbørste med bitedel som er veldig populær. Og nå er det jo også på tide å gjøre lekepussingen om til ordentlig tannpuss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters