3. juni 2011

RETRO er tøfft! Se bildene. -Obs: Eksklusivt engangstilfelle; bilde av kenguruen. ;)

Jeg legger aldri ut bilder av menneskene rundt meg, som alle som har vært innom bloggen min vet. Spesielt nøye er jeg på å ikke legge ut babybilder, (bortsett fra det ene ultralydbildet jeg la ut her,) selv om jeg blir aldri så fristet av de mange herlige blinkskudd man tar. Men nå skjer det faktisk at jeg likevel legger ut et bilde av kenguruen, som hattemodell. Jeg vil så gjerne vise frem "multehatten" som jeg brukte selv en gang for lenge, lenge siden.

Så her er den vakre hattemodellen, godt skjult under den fremdeles litt for store hatten:
Kenguruen ;)

Og her kommer litt av hans andre retro-klær, som han skal få bruke etter hvert som han passer dem. Når han er ferdig med dem skal de igjen lagres til nestemann dukker opp. Det blir kanskje min søster som får neste gang, tenker jeg. Det er så gøy å kunne arve ting på den måten. :)

Et par ting som er til vask er ikke med. Blandt annet en kjempesøt, sekstitalls strikejakke etter min onkel. Vi har mer men noe tok jeg ikke bilder av fordi det er enkelt og kjedelig, og noe fordi det er nittitalls etter min søster, men her er i alle fall de tingene jeg mener er kulest:

Hjemmestrikk, selvflgelig. Vet ikke hvor godt det vises, men over den røde genseren ligger en klassisk hvit "falsk sauepels-lue" som de fleste gikk med da jeg var lita. Noen som husker dem?

Godt slitt, myk og god snekkerbukse med mallorka-tshirt som jeg faktisk
kan huske at jeg gikk med på min første sydenferie da jeg var 2 år gammel.

Og mens vi er inne på retro... Se hva jeg har på soverommet/loftsstua. (Vi har to rom i ett, så en del er omkledningsrom/loftsstue.) Dette råkule settet fikk besteforeldrene mine fra mine oldeforeldre da de giftet seg i 1959. Og jeg er så glad i det at jeg siden tidlig barndom har forlangt at de skulle dra det med seg under flytting, og lagre på det til jeg en dag kunne overta det. For jeg SKULLE ha det når jeg en dag ble stor og fikk eget hus. Den dagen jeg fikk plass til det og endelig fikk det hjem til meg var som bursdag og jul på en gang. :)


Har du enda ikke fått nok av å titte på retrotingene mine kan du klikke HER og se på flere bilder i en gammel bloggpost om noe av det jeg har. Jeg er nemlig veldig glad i gamle ting, spesielt fra 50tallet, og har faktisk mye mer enn det jeg har skrevet om. En av de aller kuleste tingene har jeg ikke bilde av uten baby i, men det er en babykurv som min tippoldefar en gang kjøpte da min oldefar ble født. Den har alle generasjoner ligget i siden, og nå står den her hos meg. Vi har brukt den mye, men kenguruen er nå for lang til å ligge i den. :)

2 kommentarer:

  1. Stilig!!! :D Skjønner ikke hvordan jeg gikk glipp av denne posten, tror ikke den kom opp på lista mi som ny post, men men, bra at du tipset meg for dette var stilige greier. den lua husker jeg godt.
    Jeg har ikke så mye etter min "lille" datter, men har et par hvite polvotter med snor i, men de er litt tynnslitte også har jeg noen bilder jeg sydde den gang jeg var ung og kreativ :D

    SvarSlett
  2. Noen ganger kommer ikke innleggene opp på lista med en gang her heller. Sånnt som skjer. :)

    Alle ungene i barnehagen hadde sånn lue, husker jeg. Jeg har to av dem som kenguruen akal få ha til hjemmebruk når han skal leke i sneen. Å som jeg gleder meg til han er stor nok til det. :)

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters