21. juni 2011

Det heter visst at ingen vet hvor haren hopper? Men Helene harefrøken hoppet inn i våre ripsbusker. :)

Vi har altså en liten hareunge i hagen. En brun liten pelsdott som ligger og hviler seg midt på plenen vår, som heldigvis for den er full av løvetann som vi ikke har klart å bli kvitt enda. Den er akkurat så søt som hareunger alltid er, og den bor under ripsbærbuskene våre, tror vi. Det er i alle fall inn dit den løper når vi kommer ut av huset. I dag gikk jeg ut og kastet en gullrot inn i ripsbærbuskene til den, så den skal ha noe å kose seg med. Men å ta bilde av den har jeg så langt ikke klart. Håper på å få det til senere, hvis den nå tør å komme ut igjen etter dagens gullrotangrep fra oven. ;)

Nå synger jeg til stadighet sangen om Helene harefrøken til Kenguruen. Han aner jo selvfølgelig ikke hva jeg snakker om, men jeg gjør det likevel, og han skal få se på haren gjennom vinduet om den noen gang setter seg så nært at han klarer å se den. Da skal jeg også forsøke å få tatt et bilde. Det er virkelig en fin liten gjest vi har der ute.

Nå håper jeg bare at den og katta ikke braker sammen, men det tror jeg egentlig ikke kommer til å skje. Pusi er nemlig en feiging av dimensjoner, selv om hun også har vært kjent for å sette seg i respekt med selv store hunder. Hun er litt nervøs av seg, og har ikke blitt helt komfortabel med området ette flyttingen. Måser er hun for eksempel også livredd, spesielt nå når de har barn, og hun gjemmer seg bare hun aner at det er en i området. Egentlig greit, for da holder hun seg vel unna ørna også, og den kan jo faktisk være farlig for henne. Sansynligvis holder hun seg unna haren også. Ikke godt å si hvem som ville ha vunnet den kampen. Harer sparker jo utrolig hardt. Men det trenger vi nok ikke å finne ut av, får vi håpe. :)

4 kommentarer:

  1. koselig med en liten gjest i hagen :)
    vi har mange sånne rundt husveggene her, de er så søte, men spanjolene jakter på dem for å ha i paellaen sin :/

    SvarSlett
  2. Sykt nok så fikk jeg usansynlig lyst på spansk kanin/haregryte akkurat nå. Nammmmmm! hihi :) Mat er mat, og jeg tar det egentlig ikek så nøye om maten en gang i tiden har vært nusselig og søt. Når den er mat er den mat. :)

    SvarSlett
  3. huff nei jeg kan ikke spise haren eller hesten eller hund som de gjør i Kina. Holder meg til det tradisjonelle :) Ikke så glad i muslinger etc heller, de føles så merkelig i munnen, sushi derimot, nam nam :D

    SvarSlett
  4. Vi hadde både små kosekaniner og store matkaniner samtidig hjemme da jeg var yngre. Høns og ender også. Man lærer seg fort da at mat kan vare hyggelige vesner, så lenge det varer, men når de har blitt mat er det bare mat. Aldri i livet om jeg hadde spist hund eller katt, men hest finnes jo i de fleste storfe-spekepølser, uten at man tenker på det, og harekjøtt er jo helt nydelig. Hund har forresten endelig blitt forbudt som mat i Kina. Forresten synes jeg kyr og sauer er minst like søte og hyggelige som kaniner og hester, så skulle jeg tenkt sånn ville jeg fort endt som vegetarianer. :)

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters