28. des. 2010

Flere folk som ligner på hverandre

I går så vi Olsenbanden på tv2 zebra, og jeg utbryter plutselig: Åh, vet du hvem Kjell ligner på?

Ja, svarer min kjære. Han ligner på Ludvig i flåklypa. 

Jeg fikk helt hakeslipp for det var jo akkurat det jeg skulle si jo. Lurer på om det er noe "alle" vet?

Klarer du å se likheten melom Carsten Byhring og Ludvig-figuren? Det er ikke alltid like lett å finne de rette bildene. Det er ofte lettest å se likheter på film, for bevegelse og fakter er jo minst like påfallende som bare ansiktstrekkene man ser på bilder. Spesielt når man skal sammenligne en fiktiv figur med et menneske. Men likheten er der, mener jeg. :)

En annen likhet jeg har lagt merke til er rally-Petter Solberg og Cæsar-Jens August. (Kim Kolstad) 

Like, eller hva? Jeg mener da det. Jeg fant ikke de beste bildene akkurat nå, for jeg gidder ikke sitte og lete, men de har jo veldig likt smil også. Kanskje Petter kunne fått en rolle i Hotell Cæsar som enda en ukjent Anker Hansen arving? Eller en svindler som rett og slett forsøker å stjele identiteten til Jens August? Det hadde vært gøy det! Noe å skrive til tv2 om? :)


Forøvrig har Atle Pettersen som ble nr2 i årets X-factor stjålet stilen sin fra Lisbeth Salander. (Noomi Rapace.)

I alle fall hårsveisen. I to varianter. Jeg synes de er en anelse lik også. Ikke dobbeltgjengerlik, men de har likheter. Søskenlik kanskje? Søskenbarn, om ikke annet? Det er jo nesten umulig å finne bilder der han ikke smiler. Og komplett umulig å finne bilder der hun smiler. Finnes det egentlig? hehe Jaja dette får duge. Ser du det jeg ser? :)


Hvis du vil se hvem jeg har sammenlignet før, kan du trykke HER!

4 kommentarer:

  1. helt enig med deg, utrolig hvor de ligner !
    Godt nytt år

    SvarSlett
  2. carsten byhring og ludvig. Så søtt. =) helt enig foresten. Måten han fører seg på eller noe. og de er begge redd for at noe skal være "fali" :)

    SvarSlett
  3. Ja det er litt sånn håpløst-søtt. hihi De er like nervøse av seg ja. :)

    SvarSlett
  4. Hehe, så bra.Ja til å få Solberg med i Hotel cæsar.

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters