16. aug. 2010

Sjælland drukner.

VG skriver litt om oversvømmelsene Sjælland har hatt de siste to dagene. De sniker inn et bilde som viser at biler er nesten oversvømt, slenger inn en overskrift om at en av motorveiene i københavn er druknet, og forteller om kloakk i gatene. Jeg synes rett og slett ikke de får frem omfanget av oversvømmelsene godt nok. Det nevnes også bare såvidt at det faktisk er meldt nye store nedbørsmengder i dagene fremover. Jeg vil ikke klage på VG, sånn egentlig. Jeg liker VG. Men akkurat her hadde jeg nesten forventet litt mer. Dette kan bli temmelig interressant i tiden fremover, for det er ganske store områder, og det er flere viktige innfartsårer som er oversvømt allerede nå. Ingenting renner unna, og på tross av innsatsen de gjør med pumpene, så vil de få en hard kamp når det kommer mer regnvann.

Jeg leser ofte danske nyheter, logisk nok, siden jeg har en danske i huset. Jeg blir nok nødt til å si at dr.dk har dekket denne saken på en bedre, og (på en litt grotesk måte) mye mer fengende måte enn norske nyheter har klart. Se selv bildeserien. Så kan man lure på hvorfor VG valgte å kjøpe de aller kjedeligste bildene, når det fantes så mange bedre valg.

Københavns nyeste svømmestadion
Kloakk i vannet ja... noen hadde visst ikke fått akkurat det helt med seg... :)

Badeferie i DK, anyone? Om bilene står, kan vi vel ta toget til stranda da?

lyngbyvej2
Toget? Ja det er vel der nede det...kanskje? Dette er jo togstationen... :)

2 kommentarer:

  1. Fy F! Tenk å bade i det der da. =s

    SvarSlett
  2. Enig i at her kunne journalisten gjort mer ut av det. Hva i all verden har hendt med den togstationen? Er hele stationen under vann, eller snakker vi stengte dører der nede et sted? Så nesten litt for mye ut det der.

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters