9. des. 2009

Jul og sånn


Nå har vi vaska gulvet, og vi har... neida så langt har vi ikke kommet at vi har vaska gulvet helt enda. Men hyller og skap er vasket, og julepynten har fått komme frem. Faktisk er vi helt ferdig med å pynte til jul. Det ble kjempefint! Legger sikkert inn noen flere bilder her senere. Men først kommer et bilde av julevinduet vårt. Vi startet med kjøkkenet og bestemte oss for å ta det helt ut med rødtape og "sne". Men bare i kjøkkenvinduet. Nå er jeg ganske så fornøyd. Det gjenstår ikke så mange ting før at vi er helt ferdig med juleforberedelsene. Gulvet skal som sakt vaskes, men det går fort. Det er jo egentlig allerede rent, så det er vel mest en slags juleformalitet. :) Så er det litt baking, litt konfekt som skal lages, og til slutt er det innkjøp av ferskvarene som trengs til julemiddagen. Jeg gleder meg!
Tror faktisk jeg skal gå og snekre sammen en pepperkakedeig, så kan vi bake i morgen. Den skal jo helst stå over natten, var det ikke sånn det var da? Jeg er visst ikke det spor mer erfaren enn bakermester harepus sin asistent. hehe Men heldigvis er jeg bedre til å følge oppskrifter. Det er jo en god ting da. Satser på at dette blir vellykket- Hvis ikke er det fremdeles to uker til jul, og muligheter for å lage nye pepperkaker hvis det skulle gå galt første gang. Og da kan man jo gi de dårlige pepperkakene til reven, var det ikke sånn det var da? hihi


http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?Search=pepperkaker&Id=10315670&Order=Id&Sort=rating

Det får bli denne oppskriften. Den første jeg fant ble bare vekk. Disse ser fine ut! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters