14. des. 2009

Baking :)

Vi hadde en skikkelig bakedag i dag, og det ble både rundstykker, eplekake og brød ut av det. Skulle gjerne ha bakt tre ganger så mye, men nå er jeg så sliten at jeg ikke klarer å gjøre noe resten av kvelden. Får se om jeg ikke får til noen runder med brød eller rundstykker i morgen også. Jeg synes vi har vært flink i dag. Og alt ble bare helt perfekt! Her er et bilde fra i dag.


I går bakte vi lussekatter. Det var jo lusiadagen. De ble kjempegode. Siden vi ikke hadde brukt den oppskriften før, visste vi ikke helt hvordan resultatet ville bli, eller hvor mange lussekatter det ble av deigen. Det ble så mange av vi kunne fylle en pose til foreldrene mine og lillesøstern min. Vi spiste massevis i går, og noen til frokost i dag, og fremdeles er det noen igjen. Her kommer selvfølgelig et lussekattbilde også. :)


Og til sist må jeg vel så klart legge ut dokumentasjon på at jeg faktisk fullførte pepperkakene jeg skrev om sist. hehe Jeg er nok litt flinkere enn bakermester harepus sin asistent alikevel. Med litt hjelp fra min kjære fikk vi også trykket ut perfekte figurer. Og vi hadde så mye deig til overs, på tross av at det ble 3 brett pepperkaker, at jeg kunne lage en havg med peppernøtter også. Superdupert! Det er mer enn nok til hele jula! Her er det andre brettet rett før det skulle i ovnen. Eller... brett og brett... det er teknisk sett bare bakepapir. Selve brettet er i ovnen, med første runde pepperkaker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters