9. nov. 2009

Moder vår, du som bor i himmelen?

Gud er ikke politisk korrekt, og står derfor i fare for å bli omdøpt til "vår himmelske mor." Er tiden inne for enda en omskrivning av bibelen, som allerede er den bok i historien som er omskrevet flest ganger?



http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=587785

I følge denne VG artikkelen er det på tide å revurdere Gud som mann, og gi han en mer kjønnsnøytral tittel, eller kanskje aller helst en mer kvinnelig en.
Selv synes jeg dette er ganske så idiotisk. Gud har alltid vært en mann, og bør forbli det. Selv om det hadde vært litt morsomt om den norske versjonen av bibelen gikk i mot alle andre lands versjoner. Og tanken på at Jesus ble unfanget av Jomfru Maria, og en KVINNELIG Gud, det er jo bare fryktelig morsomt! Vi har fått en kjønsnøytral ekteskapslov, og det synes jeg bare er koselig, men ideen om at Jesus ikke bare hadde en jomfru til mor, men at hans far ikke var hans far men en mor nr2, det lukter det alt for mye likestillingsfanatisme av. Dette kan vel umulig bli til noe. Folk flest må vel synes at dette er en idiotisk ide?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters