18. aug. 2011

Kreativt innfall: Søte telysestaker av barnematglass. (Stjel ideen, og bruk evt andre glass.)

Plutselig fikk jeg en bølge av kreativitet over meg. Sliten og udugelig som jeg (som oftest) er, har jeg ikke overskudd til å gjøre så mye av den slags ting. I kveld glimtet jeg til med tre hele "kunstverk." Dette er forøvrig en flott ide for dere som måtte ha noen barnematglass liggende. Disse lysestakene er nemlig laget av et lite, og et stort barnamatglass, og et lite tyttebærglass (det største på bildene). Man kan sikkert bruke en hel del andre glass også. Glassene har lagt i vann for å få av etikettene, for så å bli ikledt matpapir og pålimt litt dekorativ "bling bling" i sort og sølv, og til slutt en liten pyntesnor rundt toppen av glasset. Dette er fort laget, og veldig fin vinduspynt nå som det (endelig) blir mørkt om kvelden igjen.

Noen spørsmål? :)




Fine, eller hva? Det synes jeg, selv om disse hurtigsnekra "prototypene" mine helt sikkert kunne vært litt mer perfeksjonert, og bildene for øvrig også litt bedre enn dette her. Legg forresten merke til den flotte tåka vi har ute i kveld. Jeg liker det! Sensommeren/høsten er min favoritt-tid, og jeg storkoser meg når jeg igjen kan begynne å ha levende lys om kvelden. Og når man lager hjemmelagde lysestaker som jeg har gjort her, så er det ikke fritt for at man blir litt ekstra fornøyd med tilværelsen. Det er kjempelett, så bare prøv deg frem. Billig er det også. :)

Er dette noe du kunne funnet på å lage? Har du andre gjenbruksideer?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters