26. mars 2010

Plastic fantastic? Eller uttrykk for elendig selvbilde? Og tenk om de nå vokser enda mer av seg selv... det kan skje!


Jeg må bare kommentere denne reality-baben Tine, som ønsker seg enda større silikonbryster, og som allerede er så stor at legene ikke vil opperere inn mer. Selv mener jeg at silikon er helt ok, vel og merke kun dersom det man ønsker å oppnå er et plastisk og kunstig resultat. Er drømmen å se ut som en plastikkdukke, så..for all del! :)
Men for oss andre mener jeg at man skal være glad i den kroppen man har. Smått er fint på sin måte, og stort på sin. Og det er viktigere å akseptere seg selv og sin egen kropp, enn å forandre den fordi man ikke liker seg selv. De fleste gjør det også i så ung alder at de ikke helt kjenner seg selv, eller kroppen sin. Så tidlig at hverken kroppen eller sinnet er i nærheten av å være ferdigutviklet. Det kan slå negativt tilbake på dem i ettertid. Bare hør hva som skjedde med meg:

Jeg hadde nesten ikke bryster, og trodde aldri jeg kom til å få noe særlig heller, men i en alder av 26-27, så gikk de opp i størrelse. Helt av seg selv, og ganske så mye også. Jeg gikk fra 70B til 70D, og det så fort at jeg fikk litt strekkmerker av det. Jeg var fornøyd med små bryster, men liker dem godt nå også. Jeg er mest glad for at jeg aldri har ønsket meg innlegg, for hadde jeg hatt det så hadde det nok ikke blitt så pent når de etterpå vokste av seg selv. De er fremdeles ikke ferdigvokste, og jeg er på tur ut av min D-cup snart, så dette kan bli spennede. Ikke har jeg fått barn enda heller. Hvor skal dette ende? :)

Jeg er strålende fornøyd med min egen kropp, fra topp til tå! Jeg liker mitt eget ansikt, og jeg synes jeg har en fornøyelig personlighet. Og sannelig er jeg inteligent også. For ikke å snakke om hyggelig, og høflig. Dersom disse "plastikk" jentene hadde hatt like god selvtillitt som meg, så hadde de nok sett annerledes ut. Det tør jeg hvertfall påstå, selv om de nok ville protestert vildt på det. Selvtillit er utrolig viktig! Jeg tror mange av disse jentene trenger å få øynene opp for at også gutter ser etter andre kvaliteter enn bare falske kroppsdeler. Falske kroppsdeler begynner å bli alt for banlig, og det er guttene klar over. Selv den sorten gutter som stiller opp på de samme realitykonseptene som disse plastikkjentene. Se bare på uttalelsene til paradise konkurrenten til denne Tine, Petter. Han har fallt for en av jentene i serien og sier om henne: - I disse dager kan hvem som helst få fine pupper og rumpe. Det er bare en operasjon, så kan det fikses. Det jeg faller for er de små detaljene, og Mari har helt nydelige øyne.

Nå gjenstår det å se hvordan denne reality-Tine blir seende ut etter sin utenlandske opperasjon, og om hun er like fornøyd om noen år når kroppen hennes er ferdigutviklet. Hun er jo bitteliten og undervektig, og mye kan skje når hun går opp noen kilo, og hun får en mer kvinnelig kropp. Og hvis hun får barn, vil hvertfall ting måtte gjenoppereres etterpå. Hengebryster med silikonkuler i er ikke så veldig fint. Og uansett om hun holder seg superslank og aldri får barn, vil hun jo måtte belage seg på flere opperasjoner i livet. De varer jo ikke evig. Velger hun å fortsette å øke størrelse med alderen, for at de ikke skal bli slappe, eller lar hun dem bli som...ja... tennissokker med appelsiner i..? Det gjenstår å se.

Hva mener du? Er det ok at unge jenter endrer kroppen sin på den måten, også før at de er ferdig utvilket? Ville du selv gjort det? Enn hvis det var snakk om din datter? Og er ikke egentlig små bryster veldig fint det også?

11 kommentarer:

  1. Det er vel det samme om man har store eller små. De fleste jeg kjenner som har små, de vil ha store, og de fleste jeg kjenner som har store, de vil ha små. Jeg tror også at disse glamor-babes trenger bedre selvtillitt. Fint at du har det. Da er vi to. haha Lenge leve naturlige pupper. :-)

    SvarSlett
  2. Har Tine Helene Valle tenkt hva hun vil
    gjøre den dagen hun evt skal amme .
    Rene galskapen .



    AVE

    SvarSlett
  3. SV: Veldig enig med deg der :)
    Håper du får en flott påske <3

    SvarSlett
  4. Kan vel tenkes at dette er en media stunt, disse Barbie dukkene gjør jo alt for å komme i mediene. Med eller uten plastik, Barbie blir Barbie.

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Annabelle: Det er nok sånn det er. De fleste vil ha det motsatte. Det er nok selvtillitten de burde fått forstørret. :)

    Anonym/AVE: Å forsøke å amme med et kilo i hver pupp, tror jeg nok er umulig. Men antageligvis er hun så redd for å ødelegge dem at hun går for flaske fra dag en.

    Kari: Takk! God påske til deg også! :)

    Tutte: Jeg tror det meste de gjør handler om å få oppmerksomhet (les mediastunt). Og at dette er mye på grunn av det forskrudde selvbildet jeg mener de har. Men er ikke helt enig med deg. Mange av disse plastikkdukkene har vært normale jenter i oppveksten, langt fra det vi oppfatter som barbie eller bimbo. Så får de tenåringsproblemer, og blir usikker på seg selvegen kropp. Det er først når de endrer noe/forstørrer brystene at de legger seg til en falsk personlighet og blir barbie.

    Takk for flotte kommentarer! :)

    SvarSlett
  7. Flott at du tar opp temaet! :) Jeg har selv VELDIG små pupper,men har lært meg å leve med de. Guttene jeg har vært sammen med har heller ikke klaget,bortsett fra EN drittsekk som har helt feil kvinnesyn. (Men han fikk avskjed tvert! INGEN får meg til å forandre kroppen min!!!!) Naturlig er penest uansett små eller store. Denne plastikkverdenen begynner å ta litt vel av.....
    Ha en stålende fin dag!

    SvarSlett
  8. Greit det at det er jenter der ute som er fornøyde selv om de ikke har noe. Misunner dem.
    Selv har jeg vært misfornøyd siden 8.klasse. Alle de andre fikk pupper,men ikke meg. Så vidt det er noe nå. Jeg er nå 22. Handler ikke om at jeg vil ha oppmerksomhet fra gutter. Jeg vil ta silikon for min egen del. Når du nesten ikke har a engang, er det ikke lett å finne klær som passer. du ser ikke kvinnelig ut i det hele tatt. Stapper full bhen av innlegg hver dag. ikke noe gøy. har gjort det siden 8 klasse. er møkklei av det. vil bare kunne ta på meg en bh, uten å fylle den først. å kunne se kvinnelig ut i kjoler. så da spiller det vell ikke noen rolle om jeg stapper full bhen, eller tar silikon.jeg vil kunne kle av meg for en gutt uten å være flau. klarer ikke nyte sex når man føler seg som en gutt. er vell sjelden at puppene vokser så mye så sent. hadde det vært i puberteten så hadde jeg skjønt det. men nå har alle i min familie små pupper, så da vet jeg at de ikke kommer til å vokse før jeg blir gravid. man lever bare 1 gang, så hvorfor ikke gjøre en liten ting så man blir fornøyd, istede for å leve livet å være misfornøyd med seg selv!?:-)

    SvarSlett
  9. Jeg er enig i at naturlige pupper er finest, men når man bokstavelig talt er helt flat og ikke fyller ut en 70a slik som meg synes jeg silikon er helt greit. Selv har jeg alltid vert fornøyd med utseende mitt og har aldri tenkt på hva gutter mener om puppene mine(eller puppene jeg ikke har rettere sagt),men det har alltid plaget meg når jeg skal finne klær eller undertøy at ingenting passer. Finnes ikke en BH som passer meg uansett hvor liten den er. Tror hvem som helst hadde begynt å irritere seg over dette etter noen år. Fikk for to dager siden lagt inn silikon (220ml.).Mange tror ofte at silikon pupper vil si store pupper. Dette er helt feil. Selv får jeg en B-cup, og er sjeleglad for dette :) Alt jeg ønsket meg var litt former til å fylle ut klærne og føle meg kvinnelig:) jeg tror de fleste med mitt utgangspunkt hadde vurdert silikon for å være helt ærlig.

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters