6. des. 2010

Sin egen lykkes smed....

Et gammelt ordtak sier at en hver er sin egen lykkes smed. Det betyr kort og godt at det er opp til den enkelte å gjøre mest mulig for å få det så godt som man kan ha det. Du blir ikke lykkelig før du tillater deg selv å være det, og gjør det du kan for å bli det. Har du noe i livet ditt som gjør det vanskelig å være lykkelig så er det opp til deg selv å gjøre det du kan for å endre det. Det er opp til deg selv å utnytte potensialet ditt, tørre å satse på noe som kan bedre tilværelsen din, men også lære å leve med det som ikke kan endres. Lære å være den man er, og like det livet man har.


Jeg liker det livet jeg har. Jeg liker den jeg er. Jeg liker tilværelsen min, og har lært meg å leve med de ting jeg ikke kan forandre. Jeg nyter tanken på fremtiden og stortrives med alle de gode tingene jeg har i livet mitt. Familien min, verdens herligste mann, en babygutt på vei, en veloppdragen kattepus, nytt og fantastisk hus, ny og trygg bil, og ikke minst evnen til å tenke positivt og til å holde humøret oppe selv på dårlige dager- priceless!

Og kanskje hjelper det også litt på at jeg er så fryktelig heldig. Da jeg møtte min kjære så snudde hellet mitt virkelig. Ikke bare fant jeg drømmemannen, men jeg har hatt hell i det aller meste siden. Det sies man ikke kan ha både hell i spill og i kjærlighet, men jeg har faktisk begge deler der jeg tidligere i livet manglet begge. Jeg vinner noe hele tiden nå jo, ja hvertfall nesten annen hver måned eller noe, og i dag har jeg funnet ut at jeg har vunnet en konkurranse på nedsig.no. (Ja jeg vant faktisk der i mars også.) Denne gangen har jeg vunnet en stormbergjakke fordi jeg sendte inn et bilde til julekonkurransen. Bildet finner du under luke 2 på nedsigkalenderen. Snakk om flaks da. Jeg er jublende glad! Jeg kan sannelig trenge jakka også, for det meste jeg har er jo så smått at det slettes ikke er sikkert jeg passer noe av det etter jeg har født.

Kanskje har jeg rett og slett vært så uheldig før i livet at jeg har opparbedet meg hell og lykke for lang tid fremover? Eller kanskje er det nettopp dette med å være sin egen lykkes smed, for det er jo jeg selv som gjør en innsats for å bli med i konkurransene. Det er jo jeg som har tatt bildet og sendt det inn, selv om det er rent hell at jeg ble trukket ut til å få gevinst.

Nå skal jeg få meg sånndærredærre tippekort fra norsk tipping, tror jeg, så får vi se hvor langt jeg kan tøye dette hellet mitt.... ja for man vet jo aldri. hihi Jeg skal i alle fall prøve, for det er jo det der med å være sin egen lykkes smed, ikke sant?! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters