15. apr. 2010

Stakars folk!

Stakars alle som skulle vært ute og flydd nå. Stakars skoleelever som har jobbet for klasseturen i et år, men nå ikke får den. Stakars alle som skulle vært på sydenferie, som har gledet seg i lange tider, og stakars de som gledet seg til å komme hjem fra ferie igjen, for noen ganger har man bare fått nok. Stakars bilutleiere som har et ufattelig stort planleggingsarbeid nå som flyene står og tog og busser er fulle. Stakars alle de som ikke kommer seg på jobb, eller hjem fra jobb igjen. Stakars alle i nordnorge, som ikke engang har tog som alternativ. Stakars alle som arbeider på platform som ikke kommer hverken til eller fra, mange fraktes til fastlandet hver kveld for overnatting, og tilbake hver morgen. Stakars alle som skulle vært i bryllup, konfirmasjon, dåp eller begravelse, de som kanskje ikke rekker frem før det er for sent, og stakars alle de som ikke har sett sine kjære på veldig lenge. Stakars alle som trenger akutthjelp med fly og helikoptertransport, spesielt de som kanskje ikke får den hjelpen de trenger. Stakars alle sammen. Dette rammer mange! Dumme vulkanutbrudd, så fryktelig frustrerende for hele Norge, og snart gjelder det flere land også.



Linker om temaet: 1,2,3,4,5,6,7,

6 kommentarer:

  1. Jeg flirer rått og gleder meg over alle hestkukan som ikke får fly.

    SvarSlett
  2. Hæstkuka? Det va da alvorlige greier :-)

    Dette er virkelig kjipt for de som er stucked en plass med få kroner igjen på reisebudsjettet. Sikkert ikke alle forsikringsordninger som er like fleksible ifht vulkanaske.

    Samboeren min er på en liten ferietur i Alta. Gikk visst helt fint å få en ekstra helg på scootertur, dog... (,")

    SvarSlett
  3. du benytter ordet "stakars" veldig ofte i teksten din. Det skrives "Stakkars" og kan utales med lang a og kort k i dialekt.

    http://no.thefreedictionary.com/stakkar

    SvarSlett
  4. Anonym 14.39: Pass språket! hihi Enig med neste anonym som sier fy. Det var jo litt vel slemt det der? Det er mange det er synn i når sånne ting skjer.

    Charlotte: Jeg tror nok ikke forsikringsbyråene er taperene i denne saken nei. Så flott at samboeren din fikk en fin løsning på problemet, og ikke må sitte på et hotell og bare vente. Men stakars deg da, som er scooterenke i enda flere dager. hihi :)

    Anonym 19.54: No shit! For det visste ingen? Jeg skriver også synn istedet for synd. Fordi jeg vil! Jeg har lov til å skrive som jeg uttaler det, bare fordi. Og så kan du ta den stive pekefingeren din og gå å sette deg på den! Lærermennesker....:p

    SvarSlett
  5. Typisk at noen skal pirke og rette på alt andre sier og gjør, som om de selv ikke har feil og mangler. Det kan UTALES ja? Hørt om å først feie for egen dør?

    http://no.thefreedictionary.com/uttale

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters