16. apr. 2010

Hr.Hentesveis og den vulkanske asken

Sitter og ser på tv2 nyhetskanalen som sender pressekonferansen om askesaken. Det ble noe kjedelig, eller så er det bare jeg som begynner å miste interressen. Jeg har av og til en oppmerksomhet som grenser til det ikkeeksisterende, og dette er vel kanskje en av de dagene. Så da blogger jeg litt heller, samtidig som jeg hører på Hr.Hentesveis sammenligne askeskyene med piperøyk i et rom. Jeg tror Hr.Hentesveis er meteorolog. Jeg mobber ikke. Jeg fikk bare ikke med meg navnet hans, og han har jo virkelig hentesveis av dimensjoner! hehe Jeg er for at samfunn med mangfold, og jeg liker at folk tør å skille seg ut i mengden, og det gjør denne mannen. Supert! Jeg synes han virker som en hyggelig kar jeg. :)

Nå må det luftrommet som var midlertidig åpnet i morrest stenge igjen, mens at det kanskje blir åpnet for Tromsø, om så bare for en liten stund. Nå skriver de det på VG nett også.

Det blir spennende å se hva som skjer. Selv er jeg nesten litt glad for at flyplassen der jeg bor er stengt. Min kjære jobber nemlig på flyplassen. Han har hatt mye kontorarbeid, men en del av det har han kunnet ta hjemmefra, og det er jo helt supert for meg. Og i morgen skal vi til besteforeldrene mine, fordi min bestefar har bursdag. Det hadde vi kanskje ikke klart hvis det var vanlig arbeidsdag. Aldri så galt at det ikke er godt for noe. :)

Der dukka det opp en mann som snakker om luftambulanser, 113, fødende og asmatikere og gudene vet hva. Jeg tror nok de aller fleste fødende ikke drar på fjelltur i disse dagene. De aller fleste er vel smart nok til å være forsiktig nå, og til å ta hensyn til at helikoptere og fly står. Selvfølgelig kan jo ulykker skje, men...


Oi! Et helikopter flyr over huset her nå! Helt sant! Litt skummelt, men ok... de har sikkert fått lov til det da...?

Så var det spørsmålsrunde på pressekonferansen, så da får jeg vel kanskje følge litt med da.

Off for en dag... Trøtt og ukonsentrert!

Ute daler det små askeflak.

Kaffe!!!! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters