16. mars 2010

Et hverdagslig "meg og mitt" innlegg...

I dag er det tirsdag, og jeg innser at jeg har skrevet veldig mye upersonlig, og mye om nyheter i det siste. Det er jo vel og bra, men som den blandingsbloggen dette er, så må jeg vel få inn noen linjer om meg og mitt også. Vi kan starte med lørdag. Det var sol og fint vær, og ryggen min tillot at jeg ble med til butikken for å handle det mest nødvendige. Midt i det hele fikk jeg et spontant innfall, og spurte min kjære om vi ikke kunne ta en hamburger og milkshake før vi fro hjem. Snill som han er, så sa han at det var en god ide, hvis jeg ikke fikk for vondt av all sittingen i bil. Jeg mente det var verdt å holde ut, så lyst som jeg hadde på hamburger. Jeg fikk en hamburger og hele to sjokomilkshakes! To, faktisk! hehe Jeg måtte gi opp på den siste, fordi det endre opp med å bli mer kvalmende enn godt, i tillegg til at jeg var helt knust i ryggen og bare ville hjem og ligge. Men en hyggelig tur var det hvertfall, og det var god mat/junkfood! Til vanlig spiser vi jo veldig sundt, men av og til får jeg lyst på burger. Det er ikke ofte at vi kan gjøre noe sånn, så jeg gleder meg veldig over det når vi først gjør det. Vel hjemme ble det avslapping, og vi så Selvskapsreisen på dvd. Fantastisk film! Jeg kjøper aldri Se og Hør, men da jeg så at den dvden kom med bladet så måtte jeg bare ha det. Dvden er jo verdt mer enn selve bladet jo. Morsomt!

Søndag var en kjempefin dag, bare avslapping hjemme, og jeg var med utenfor mens min kjære fjærnet sne fra verandaen. Det har snedd myyye, så det var høyst nødvendig! Jeg tok noen vinterbilder, og storkoset meg i den friske luften. Jeg sendte også inn mitt første aap meldekort til NAV. Ikke så vanskelig som jeg hadde fryktet. Så så vi film, og lå på sofaen hele kvelden. Hærlig!

Mandag var bare en mandag. Min kjære var på jobb, og jeg fikk ikke gjort så mye. Dagen ble brukt på litt nyhetsblogging på dagtid, en anelse husarbeid på ettermiddagen. Så hvile. Masse hvile! Og mer er det ikke å si om den saken. Og så ble det en del tvtitting på kvelden. Jeg måtte ha med meg dokumentaren om Jaaycee Dugard, som var kidnappet i 18 år.

Så til i dag... en tirsdag... en ganske så vanlig dag. Min kjære er på jobb, og jeg gleder meg til han kommer hjem. Hva ellers... Å jo- jeg var ute med mat til småpippene, og gikk som vanlig i min egen verden. I det jeg fester meisebollen på fuglehuset, ser jeg en elg på andre siden av gjerdet, knappe 3 meter unna. Den sto der så sløvt og fornøyd, og tyggde på en gren, så jeg godsnakket litt til den, og vandret stille og rolig inn i huset igjen. Den kunne ikke ha brydd seg mindre. Hyggelig! :)

2 kommentarer:

  1. Elg er morsomme dyr! :)

    Litt "drittmat" må man unne seg innimellom.. Greit å ha et sunt kosthold, men man skal faktisk LEVE også :)

    Koselig å lese et annerledes innlegg fra deg! :)

    SvarSlett
  2. Vi har myyye elg her, men det er første gang jeg har vært så nær en, uten å ha lagt merke til at den sto der. Morsomme dyr ja. De er jo stort sett snille også, så jeg ble ikke redd. :) Jeg skriver litt hverdagslige innlegg av og til også, men det blir jo mye nyhetssnakk i perioder. Sånn er det når man sitter mye hjemme, og faktisk liker å lese nyheter. Også blir jeg så lett engasjert. hehe

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters