25. nov. 2011

Ohoy fra måsefyrtårnet. Klar for storm. Absolutt ingen brannfare i sikte.

Så er det snart tid for besøk av Berit. 
Enn så lenge er det vindstille og fint ute.

Måsene er veldig godt forberedt. 
De fleste av reirkassene her i fjæra, har på grunn av den høye vannstanden blitt om til måsefyrtårn. 
Sikkert greit å ha i stormen. Om den kommer.
Det ene fyrtårnet har et ekstra stort signalbål ved siden av seg.
Sikkert også greit å ha. Hvis det ikke flyter helt bort. Det gjør nok det. Brannfare er det i alle fall ikke.
Har alle som kan komme til å møte på Berit, husket å sikre båten?
Rusk og rask, verktøy, eller løse blåser rundt naustet?


Jeg vil på julemarked, julegrantenning og juletrefest.
Berit er IKKE invitert.
Jeg håper hun ikke kommer. 


God helg, uansett vær og vind. :)

Minner om giveawayen som enda er i gang:

6 kommentarer:

  1. Jeg synes det er gøy med storm .. sikkert fordi jeg ikke har noe som fyker avgårde :-)
    Vakre bilder hos deg idag!
    God helg.

    SvarSlett
  2. Om Berit kommer, så kommer hun :-)
    Kos deg med det du kan :-)
    HA en fin dag

    SvarSlett
  3. Berit eller ikke Berit: God helg til deg! :)

    SvarSlett
  4. Her snør det, og det holder i lange baner.

    Ha en fin søndag :-)

    SvarSlett
  5. Hun fløy forbi, og vi fikk knappt frisk bris vi. Nå har vi fått vinter ute her også, og det er jeg faktisk glad for. :)

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters