8. des. 2010

"Pillowtalk" i halvsøvne.

I går hadde jeg glemt å sette på litt varme på soverommet før det ble natt, så da vi gikk i seng var det iskaldt. Vi ble derfor enig om å holde oss våken en liten stund. Der lå vi i halvørska, med frosne neser, og ventet på at ovnen skulle få nok effekt til at vi kunne slå den av. Man bør nemlig ikke sove med disse løse oljeovnene påslått, sies det, og vi tar ingen sjanser.

Nesten sovnet innså jeg at jeg hadde forlagt de fine albueskjellene jeg hadde plukket i sommer. De som skal brukes til brystbeskyttelse om ammingen gjør at jeg blir vond og sår. Siden vi skal flytte kort tid etter fødselen er mye pakket, men vi har jo vært nøye med å ikke pakke noe babyrelatert. Dette måtte jeg jo selvfølgelig ta opp med min kjære. Også han halvt i drømmeland, tydelig sovetrøtt i stemmen.



Så jeg spør... -"Har vi pakket ned de fine skjellene jeg plukket ved sommerhuset nå i sommer? De lå nok i roteskuffen min."

Han:- "Da er de pakket."

Jeg:- "Det er ok. Tror man får kjøpt noe sånnt på apoteket uansett."

Han:- "Godt. De du hadde var jo ikke sterile."

Jeg: "Man steriliserer med kokende vann, vet du jo."

Han:- "Så skal jeg ALDRI steriliseres!!!"

Snakk om effektiv oppvåkning. Jeg lo så tårene trillet, og det var ikke lenger noe problem å holde seg våken til ovnen fikk litt varme i rommet.

Han er virkelig herlig, min kjære. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters