13. aug. 2010

RockDoc på Maidenkonsert! :)

Jeg synes han er tøff jeg. Kunne godt tenkt meg å ha denne legen som fastlege. Han virker fin og menneskelig, og er ikke en sånn tørrpin som mange andre leger er. Han blir nok fremstillt enda mer rockete i media enn han egentlig er, men det ser han ikke ut til å bry seg om. Kul fyr! (Så dere forresten den stua hans? hehehe Skikkelig kaotisk. Det er så typisk leger. Er det orden på jobb, er det kaos hjemme.) Lege eller ikke lege, det er altså stilig at en mann på 60 er så ungdommelig og kul. Synes jeg da. Det finnes så klart flere av den sorten, men det er mange som bare blir tørre og kjedelige når de runder 60 også.

Forøvrig synes jeg ikke han har gjort noe galt jeg. Ikke med vilje i alle fall. Det var jo klarert på forhand, og det ble jo sakt at det var frivillig om han ønsket å ta en vakt eller ikke den dagen. Hvis han og kollegaene anslo det som at det ikke var nødvendig, så forstår jeg godt at han dro på konserten i stedet for å sitte hjemme hele kvelden. Han var der jo faktisk også som medisinsk personell, så i prinsippet hadde han bare byttet ut en frivillig vakt med en annen. Og det etter å ha sjekket om det var ok. Og sannelig så kom han til legevakten når de ringte etter han også, selv om de hadde latt en pasient med gallestein vente en stund. Venting på legevakta er vel dagligdags det, smerter eller ikke smerter. Er du ikke døden nær, får du vente. Er det totalt krise, får du hjelp. Jeg har opplevd i flere tilfeller at folk sitter og vrir seg i smerter i timesvis, eller fossblør med håndkle til eneste hjelp, og det på en vanlig ettermidag, uten nevneverdig kø. Det er alltid like kjedelig for pasientene, uansett hvor mange leger som er på jobb, eller hvor andre leger har oppholdt seg.

Så... go rockdoc, sier jeg! Jeg er på hans parti jeg. Er du...?


Forøvrig så jeg Maiden i Stockholm i 2000. Var ikke på denne, for graviditet samt at jeg bor i nordnorge gjør slike ting litt vanskelige nå for tiden. Men familien var godt representert denne gangen også. Min søster og hennes samboer fikk den med seg og var kjempefornøyd. Men tilbake til 2000... Mimre, mimre... Det var konsert det! Skryter litt bare... hihi ;)

Sjekk forresten ut hvordan aftonbladet i Sverige har fremstilt dette. Det er sjokkerende det! Snakk om elendig og løgnaktig vinkling av saken.

1 kommentar:

  1. Stilig og kul? Skal man dømme etter oppholdsstedet til denne gamle gubben, så trives han med å bo som et svin. Dessuten ser han jo ut som en tegneseriefigur. Mitt personlige tips er at dette er en fyr som aldri har fått seg kvinnfolk!

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters