9. mai 2010

Vår!

Her i nord har vi egentlig ikke så mye vår. Eller... vi har jo det, men det kan når som helst i løpet av det som for resten av landet er vårmåneder, begynne å sne, og bli veldig kaldt. I dag har vi sol og ganske så grei temperatur. Det hadde vi også for et par dager siden. Men i går snedde det. Sånn er det bare her, og det må vi leve med. Straks man har fått vårfølelsen kan den i neste øyeblikk bli avløst av vinter og kulde igjen. Ingen vet hva morgendagen bringer, men man kan jo alltid håpe på at værmeldinga har sånn delvis rett i sine spådommer, for da ser det greit ut. Det ser også fint ut for både 15.mai og 17.mai, og det er jo supert om det skulle stemme. Det er så kjedelig når det sner på 17.mai, og det skjer faktisk av og til. Andre ganger regner det. Men så langt kan det se ut til at vi skal få være av de heldige som får solskinnsvær, og det er jo kjempefint!

Jeg har vårfølelse i dag, og jeg har verandadøra åpen, for å få frisk vårluft inn i huset. Ute roper nyfødte lam på mamman sin, og en og annen drektig sau roper at nå kommer det straks flere lam til nabogården. Det er noe hyggelig og vårlig over slike lyder. På den andre nabogården står en hane og galer i døra til luftegården, og tør sikkert å bevege seg utenfor en av dagene, men ikke i dag, og rett ved siden av den luftegården står tre hester som gleder seg veldig til de får løpe rundt på et større område enn de er henvist til nå. Og her hos meg sitter jeg og moter meg opp til å sveipe vannet av verandaen, slik at jeg kan sette frem en verandastol, og Pusi sitter ute og venter på at jeg snart skal komme ut og holde henne med selskap. Når jeg bare er ferdig med å blogge så skal jeg og Pusi kose oss ute. Man må jo nyte solen mens den er her, for som sakt er ikke faren for sne over enda. Vår kan fort bli midlertidig vinter igjen. Men ikke i dag.

Siden jeg ikke har postet ut noe musikk de siste dagene, kommer en skikkelig glad godsang her. Faktisk en av de aller beste godt humørsanger jeg vet om! Den fungerer like godt for å få opp hummøret, som når man bare har det helt utrolig fantastisk, sånn som jeg har det nå. En hæppysang med melodi som fenger! Enjoy! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters