19. apr. 2010

En ny Askeonsdag? Hurra! Mine personlige meninger rundt asken og flystansen

Askeonsdag er jo en helligdag før påske, men i overmorgen blir det en annen form for askeonsdag der flyene igjen står på bakken over hele landet. Det er for min del nesten for helligdag og regne. I dag har det vært litt flytrafikk, så jeg har vært alene hjemme. Er litt egoistisk av meg i dag, så jeg skulle gjerne sett at flyene sto litt i dag også. hehe Selv om jeg jo synes litt synn på alle som sitter askefast rundt omkring. Det blir visst stans igjen allerede i kveld. Kjedelig for de involverte og spesielt de som hadde håpet på å få fly hjem snart. Har selv familie som har vært, og noen som fremdeles er askefast rundt om i verden. Kjipt for dem. Men for meg personlig gjør det ingenting at asken legger seg akkurat over vår flyplass akkurat nå. Faktisk liker jeg det litt, så lenge det er kortvarig!

Min kjære jobber nemlig stortsett hver eneste dag, hele året, ofte fra morgen til kveld, og også i helgene. Han drar før jeg våkner, og er noen dager bare hjemme en snartur til lunch og middag, og så er han ikke hjemme igjen før sent på kvelden. Fint å ha han hjemme til alle måltider, men litt kjedelig de dagene han nesten ikke er her. Men noen dager har han heldigvis mye fri igjen, og må bare en tur eller to ut av huset. Det varierer en del, men selv når han kan være hjemme har han kontorarbeid og telefoner, og vi kan ikke dra noe sted. Det sliter litt på han i perioder, hvertfall når det er lenge siden han har fått en skikkelig frikveld. Han fikk det denne helgen. Heldigvis, for det var lenge siden sist nå, og han var sliten. Nå fikk han fri både lørdag og søndag. Snille vulkanskyer! For min del skal de bare komme tilbake på onsdag, slik som VG skriver. Så får jeg mer fritid sammen med min kjære. Jeg har sakt det før, og jeg sier det igjen: Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Men det bør ikke vare så alt for lenge, for da blir det permittering, og det er krise! Da må vi kanskje til og med flytte. Bank i bordet!

Men, akkurat nå er jeg nok litt glad for at asken blåste i vår retning i helga, for så fikk vi muligheten til å bare kose oss i helgen, og til å besøke mine besteforeldre som bor i en naboby. Vi feiret Far sin bursdag. Jeg ser dem bare ikke ofte nok, og kjente at jeg har savnet dem veldig mye. Vi var der til jeg var så sliten i ryggen at vi bare måtte dra hjem, for at jeg i det hele tatt skulle holde ut bilturen tilbake. Mor kom med en del gamle klær som jeg fikk prøve. Siden jeg har lagt på meg litt er det begrenset hva jeg passer, men noe fikk jeg da på meg denne gangen også. Mor har vært flink til å ta vare på tøy fra sin ungdom, og har gjennom de siste årene delt ut klær til meg og min lillesøster. Nå er det vår tur å ta vare på det til våre barn og barnebarn kan bruke det. Mor har vært veldig pent kledd, og mye av det vi har fått har vært på mote igjen. Jeg har både kjoler, jakker og bukser som knappt ser ut som det er brukt, men som faktisk er fra 60tallet. Denne gangen fikk jeg blandt annet en stilig jakke som er på mote igjen denne våren. Jeg leste det faktisk tilfeldig da en moteartikkel lå på VG sin forside her om dagen. Jeg registrerte det bare såvidt, siden jeg egentlig ikke er så opptatt av moter, men det er jo litt kult når man tilfeldigvis blir moteriktig da. hihi :) Skal legge ut et bilde av jakken senere, for de moteinteresserte. Her er artikkelen om hvordan jakker skal se ut i vår: Grønne jakker

I morgen er det visst flystans igjen. Jeg lurer på hvordan vi skal bruke den dagen. Den skal hvertfall nytes! Kanskje kan vi gå noen lange turer, og da får jeg jo også brukt den nye jakka mi. Alt er bare fryd og gammen her i gården! Med mindre det ender opp i permittering da... Da er det en helt annen sak!

4 kommentarer:

  1. Vel...nå er jo askonsdag begynnelsen på fasten....

    SvarSlett
  2. Herregud! Mange folk har allerede blitt permittert, du kan ærlig talt ikke si at du er glad for vulkanutbruddet og askeskyene! Folk sine liv blir satt på vent, dyr og mennesker på Island sliter, og her sitter du og er glad for det fordi da kan du være mer med din kjære... Om det er så krise å være fra hverandre kunne dere ha prioritert hverandre vel! Makan til egoisme, jeg blir så provosert!

    SvarSlett
  3. Fniiis! Det var da voldsomt! Du leste vel det du ville da, og ikke alt sammen. Jeg har aldeles ikke sakt at jeg ikke tar dette alvorlig, og nevner flere ganger at det er seriøse greier, også for oss. Vi lider også under dette, og både selve flyplassen her, og flere firma, deriblandt bilutleiere er på konkursens rand. Men på den andre siden, som jeg skrev selv, hadde jeg egoistiske følelser rundt dette, da vi endelig for første gang på evigheter fikk ha en hel frihelg sammen. Det var veldig så lettprovosert du skulle være da... Nå er vel forsåvidt krisa bortimot over, så da trenger du vel ikke kommentere på folk sine gamle poster om temaet heller? Du kan heller gå tilbake å lese innlegget mitt om hvor synn jeg synes på alle de involverte.

    SvarSlett
  4. Og forøvrig påpekte jeg flere ganger at det ikke bør ende opp i permittering, for da er det bare grusomt. Ingen var permittert da jeg skrev dette på mandag. Jeg har aldeles ikke sakt at jeg er glad for at vulkanutbruddet har skjedd, kun at askeskyen la seg akkurat over vår flyplass, akkurat denne helgen. Så det så! :p

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters