3. mars 2010

Tanker og ideer, jeg har mange!

Jeg har så lyst til å skrive en bok. Jeg har flere ideer jeg kunne tengt meg å gjøre noe med. Problemet er bare at jeg nesten kun får inspirasjon om natta, og da helst etter at jeg er under dyna og har slått av lyset. Hadde jeg sovet alene, så kunne jeg jo bare slått på lyset igjen, og skriblet i vei. Men slik er det jo (heldigvis) ikke. I stedet blir det til at alle ideene mine ikke blir skrevet ned, og forsvinner igjen før jeg får notert noe neste dag. Jeg vil jo ikke vekke min kjære, som forresten sovner nesten i det hodet treffer puta, mens stakars meg ligger våken i flere timer. Så det kommer ikke noe ut av min nattlige kreativitet mer. Og egentlig har jeg ikke noe som helst lyst til å skrive noe tidlig på morgenen. Jeg har alltid vært mest aktiv og mest kreativ om natten/kvelden. Selv blogginnleggene mine skrives på kveldstid. Jeg liker jo å sove, men har aldri hatt lett for å falle i søvn. Skulle helst kunnet både sove godt hele natta, og brukt kreativiteten min. Faktisk hadde det passet meg fint om jeg kunne fungert bedre tidlig på dagen, sånn fom folk flest. Det er nok for mye å forlange. Jeg er som jeg er, og sånn er det bare. Men jeg vurderer altså sterkt å forsøke meg litt på en bok. Klarer jeg 10-15 minutters blogging på kvelden, så burde jeg jo klare 10-15 minutters brainstorming også. Kanskje jeg får ned noe halvfornuftig som inspirerer meg til å komme ordentlig i gang. Uansett skader det jo ikke å prøve.

Desuten så skal jeg komme i gang med dette lappeteppet snart. Nå har jeg snakket om det siden oktober/november, og jeg har egentlig veldig lyst til å starte på det. Jeg har bare hatt så mye å gjøre, og så store smerter at å sitte med symaskinen ikke har fristet i det hele tatt. Men nå skal jeg snart sette i gang. Før jeg i det hele tatt kommer meg til syingen skal det klippes opp en god del stoff, som så skal organiseres og hektes sammen med knappenåler. Så hvis jeg barre kommer i gang snart, og gjør det litt og litt, så behøver det ikke bli en fysisk anstrengelse, men heller noe hyggelig å pusle med. Noe som gir meg litt mer glede i hverdagen. Det er faktisk veldig tungt å være så kreativ som jeg er, og alltid ha smerter og å alltid måtte ta hensyn til det uansett hva jeg har lyst til å gjøre. Men jeg må jo kunne gjøre noe, på tross av smertene, for uten å kunne gjøre noe som helst så utsletter man litt av seg selv. Jeg trenger å bruke mine evner til noe, og det akter jeg å gjøre, selv om det kommer til å ta tid. En dag skal jeg legge ut bilde her av et kjempefint lappeteppe. Bare vent og se! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters