2. apr. 2010

Vårtegn!

Jeg har i dag sett årets første sommerfugl! Det er tidlig det. Jeg mener faktisk at det må være det tidligste jeg noen gang har sett en sommerfugl. Den fløy forbi kjøkkenvinduet flere ganger, men så fort at det ikke kunne latt seg gjøre å ta bilde av den. Egentlig så jeg den ikke så godt, men jeg registrerte at den var sort og rødlig. Faktisk så den litt sliten ut, og sansynligvis lever den ikke så lenge. Men et fantastisk fint vårtegn var det hvertfall. :)


Et annet sikkert vårtegn er når nabokatta kommer på verandaen vår. Det skjedde i går. Han er på frierbesøk, og stikker av med en gang hvis Pusi ikke er der. Han er litt sky når det kommer til folk. Og så har vi jo all smeltingen... skikkelig vårtegn det! Solen skinner, og varmer virkelig godt. Det raser stadig vekk fra taket, og det drypper og renner smeltevann over allt. Veien forran huset begynner sånn smått å komme frem, og vi trer straks inn i "gjørmefasen" her på gårsplassen. Sne og is smelter, og verandaen er bar. Jeg skal faktisk gå ut nå, for å koste vekk det siste lille smeltevannet fra verandaen, sånn at jeg kan sette meg der ute og nyte solen mens vi har den. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters