10. nov. 2010

Guttemage :)

Jeg forlater ikke huset så mye mer. Jeg er tung og alt er et vondt ork for meg nå. I tillegg til at ryggen har det forferdelig så begynner bekkenløsningen å komme snikende litt mer for hver dag. For ikke å snakke om natten... jeg finner ikke en behagelig stilling mer og våkner hvert femte minutt for å forsøke å bytte side, noe som er en kamp. Derfor holder jeg meg mest hjemme nå, og i tiden frem til fødselen. Jeg drar til jordmorkontrollene, så klart, men jeg har ellers sluttet å være med på butikken og lignende. Jeg måtte alikevel en liten tur på apoteket i dag, og da valgte jeg å bli med inn på rema også. Vi skulle jo bare ha et par ting, og jeg så utenfra at det var lite folk og ingen kø der inne. Sannelig var det en god ting at jeg gikk inn dit. Butikkdama kommenterte nemlig den fine magen min. Hun sa det var en typisk guttemage, og spurte om vi hadde fått bekreftet at det var gutt. Jeg ble så glad! Det er jo en liten gutt jo. Har ikke tenkt så mye på de tingene, men det sies jo at man kan ha guttemage eller jentemage. Gøy å høre at det stemmer på meg, selv om jeg ikke visste om det selv. Har sett på nettet at mange irriterer seg over kommentarer fra fremmede, men jeg syntes bare det var supert at noen syntes magen min er fin. Den er jo det da. Tung og plagsom for meg, men fin det er den absolutt. :)
 

Nå blir det ikke flere utflukter på meg, annet enn jordmortimene. Jeg er glad for den lille lufteturen jeg fikk i dag. Desuten fikk jeg sett at mye julepynt og julegodter var kommet i butikken. Normalt sett ville det vært alt for tidlig for meg å tenek på det, men i år setter jeg pris på all julestemning jeg kan få, for man vet jo aldri hvordan jula blir her. Ikke som vanlig, det er sikkert, enten babyen kommer før eller etter termin. Det blir stille og rolig, uten juletre, og med mindre pynt enn man er vant til. Men litt kos skal vi jo alikevel ha. God mat, og hverandres selskap. Og en spennende tid, tenker jeg. Håper at kenguruen venter til januar med å komme, men det skal nok gå fint uansett. Har faktisk allerede pakket sykehusbaggen, så jeg er godt forberedt.

Kjøpte forresten et halvt tonn klementiner i dag. Minst! Og en ferdig pepperkakedeig. Ja for akkurat i år må det vel være lov å jukse litt, for å spare på kreftene. Julestemningen kommer snikende, og jeg koser meg når julereklamene går på tv. Gleder meg litt til jul ja. Men aller, aller mest, gleder jeg meg til januar! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters