24. mars 2010

Dagens betraktninger

I dag kom motorsykkelen vår med båten, og vi var i byen og hentet den. Hurra! Gleder meg til motorsykkelens dag, og til sommeren. Håper at jeg klarer å sitte på noen ganger. Jeg fikk prøve å sitte bakpå i dag, før vi tok sykkelen inn i huset, og det føltes ganske så greit. Hvertfall greit nok til miniturer, tror jeg. Jeg sitter godt og kan lene kroppsvekten på min kjære, og det er flotte handtak å holde fast i så jeg kan variere litt hvis jeg får veldig vondt. Vi får se hvordan det går, jeg må jo prøve det en tur i sommer før jeg kan være sikker på noe som helst. Det er uansett veldig godt å vite at min kjære går en god sommer i møte, og kan kjøre sitt favorittkjøretøy til og fra arbeid. :)

I morgen har jeg tannlegetime, og etterpå skal jeg hjelpe mamma med å finne noen nye klær. Hun fikk mange flotte gavekort til bursdagen sin. Nå stoler hun ikke helt på butikkfolk, (og det bør man heller ikke) så hun vil gjerne at jeg, eller lillesøstera mi skal hjelpe henne med shoppingen, og denne gangen er det jeg som har tid og lyst. Det blir nok hyggelig.


Jeg fikk forresten vite at søstra mi har tattovert seg. Jeg ble nok litt overrasket. Hun har alltid gitt uttrykk for at hun har ment at jenter ikke bør ha store, synlige tatoveringer. Men nå har hun altså selv valgt å få en stor tatovering, plassert slik at hun begrenser sine muligheter med valg av antrekk i "respektable" sammenhenger. Hun må jo selvfølgelig få ta det valget selv, og hun må jo gjerne gjøre akkurat hva hun vil, men jeg synes det er litt sårt og trist at hun ikke forteller meg om det. Hverken før eller etter det er gjort. Spesielt siden hun var her for bare noen dager siden og hadde god tid og mulighet til å snakke om det. Jeg føler meg nok litt skuffa. Først så fikk jeg vite gjennom våre foreldre at hun hadde fått seg kjæreste, og nå får jeg vite det fra dem at hun har tatt tattovering. Såret, jeg? Ja litt, faktisk. Jeg har alltid ment at akkurat disse tingene er sånn som søstre som er nære vil snakke om med hverandre. Faktisk trodde jeg at det er noe man gleder seg over å si til hverandre, og gjerne tidligst mulig, og før man snakker med foreldrene sine om det. Vi var hvertfall veldig nære før, men hun er kanskje inne i en fase der hun ikke vil dele detaljer om livet sitt med meg. Jeg vet ikke hva det er. Jeg håper det en dag ordner seg, sånn at vi kan snakke godt sammen og dele slike ting igjen.

Hva mer kan jeg skrive om i dag? Jeg har kjøpt en hårfarge, og i morgen kveld blir det nok litt selvpleie med farging og ansiktsmaske. Hvis jeg har overskudd til det etter tannlegen og shoppehjelpingen. Vi får se. Og så har jeg mer og mer lyst til å pynte til påske for hver dag som går. Men det er kanskje en anelse for tidlig enda. Jeg vet ikke hvor lenge jeg orker å vente. Jeg blir så utolmodig! Vi har kjøpt påskeliljer, og de pynter opp kjøkkenbordet. Det øker påskestemningen min. Greinene vi tok inn sist uke har også sånn smått begynt å vise tegn til at det kommer grønne blader. Det blir godt å få litt vårduft i huset. :)
an-only-child.gif ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer og hilsener gjør meg glad! Personangrep rettet mot meg selv eller andre vil bli slettet. Benytt gjerne alternativ: "Navn/nettadresse" når du kommenterer, om du ikke linker til egen blogg, så er det lettere for meg å svare deg. :)

Related Posts with Thumbnails
free counters